Rozmiar: 4588 bajtówRozmiar: 4460 bajtówRozmiar: 4504 bajtów

STEROWANIE RUCHEM KOLEJOWYM

SYGNALIZACJA

SYGNAŁY NA TARCZACH ROZRZĽDOWYCH

  Tarcze rozrzšdowe (Tr) stosuje się na stacjach towarowych wyposażonych w górki rozrzšdowe. Tarcze te ułatwiajš prowadzenie manewrów, ustawia się je na grzbiecie górki rozrzšdowej. Tarcze rozrzšdowe mogš być kształtowe lub œwietlne.

TARCZE ROZRZĽDOWE ŒWIETLNE

  Tarcza rozrzšdowa œwietlna składa się ze słupa, na którym umieszczone sš komory z latarniami. Na tarczy œwietlnej można podać pięć sygnałów.

Rozmiar: 665 bajtów Rt1 - szereg œwiecšcych się œwiateł cišgłych w poziomie.
Oznacza, że pchanie składu manewrowego jest zabronione.
Rozmiar: 676 bajtów Rt2 - szereg œwiecšcych się œwiateł cišgłych z lewego dolnego rogu w kierunku prawego górnego.
Oznacza, że można pchać skład manewrowy powoli. Pchanie to powinno się odbywać z prędkoœciš nie przekraczajšcš 3 km/h.
Rozmiar: 676 bajtów Rt3 - szereg œwiecšcych się œwiateł cišgłych w pionie.
Oznacza, że można pchać skład manewrowy z umiarkowanš prędkoœciš. Prędkoœć ta nie powinna przekraczać 5 km/h.
Rozmiar: 676 bajtów Rt4 - szereg œwiecšcych się œwiateł cišgłych tworzšcych kšt prosty, którego ramiona odchodzš w kierunku dołu i prawej strony.
Oznacza, że należy cofnšć skład manewrowy z górki
Rozmiar: 676 bajtów Rt5 - szereg œwiateł migajšcych w poziomie.
Oznacza, że należy podepchnšć skład do górki. Prędkoœć pchania nie powinna przekraczać 15 km/h.

TARCZE ROZRZĽDOWE KSZTAŁTOWE

  Tarcza rozrzšdowa kształtowa składa się ze słupa, na którym umieszczona jest nieruchoma czarna tarcza z białš obwódkš, na tle której obraca się białe ramie z czarnš obwódkš. W nocy tarcza ta jest oœwietlana z dodatkowej latarni umieszczonej obok tarczy w taki sposób, że strumień œwiatła pada na ramię tarczy. Na tarczy tej można podać trzy sygnały.

Rozmiar: 1631 bajtów Rt1 - ramię tarczy ustawione poziomo.
Oznacza, że pchanie składu manewrowego jest zabronione.
Rozmiar: 1631 bajtów Rt2 - ramię tarczy ustawione z lewego dolnego rogu w kierunku prawego górnego pod katem 45o.
Oznacza, że można pchać skład manewrowy powoli. Pchanie to powinno się odbywać z prędkoœciš nie przekraczajšcš 3 km/h.
Rozmiar: 1631 bajtów Rt3 - ramię tarczy ustawione pionowo..
Oznacza, że można pchać skład manewrowy z umiarkowanš prędkoœciš. Prędkoœć ta nie powinna przekraczać 5 km/h.

  Sygnały Rt4 i Rt5 można podać tylko na tarczach œwietlnych.
  Jeœli na tarczy nie można podać sygnału zezwalajšcego na pchanie taboru (awaria), upoważniony do tego pracownik zobowišzany jest poinformować drużynę trakcyjnš, że wolno pchać oraz ręcznie dawać sygnał „do mnie”. Informacja ta może być przekazana także przez megafony.
  Jeœli na tarczy nie można podać sygnału zezwalajšcego na cofnięcie taboru (awaria), upoważniony do tego pracownik zobowišzany jest poinformować drużynę trakcyjnš, że wolno cofnšć oraz ręcznie dawać sygnał „ode mnie”. Informacja ta może być przekazana także przez megafony.

SEMAFORY WJAZDOWE I WYJAZDOWE | SEMAFORY ODSTĘPOWE | POWTARZACZE SEMAFORÓW
TARCZE OSTRZEGAWCZE | TARCZE MANEWROWE | SYGNAŁY NA MIJANKACH

Poniżej znajdujš się odnoœniki do poszczególnych zagadnień zwišzanych z urzšdzeniami SRK:

SYGNALIZACJA | WSKANIKI I SYGNAŁY